Seneste nyt

29-11-2021

Om godt vel 14 dage søndag den 12. december kan du være med til gløgg og blankfisk arrangeret af Fishing Zealand. Jeg er igen vært ved dette hyggelig arrangement, som er ganske gratis at deltage i. Vi starter med at mødes ved Kyndby huse, hvor jeg kommer med et lille oplæg. Derefter vil vi jagte nogle af de eftertragtede blankfisk i Fjordlandet og mødes derefter igen ved shelterpladsen i Kyndby huse, hvor vi slutter af med gløgg, fiskesnak og forhåbentlig lidt pral. Læs mere om tilmelding, mødested og tidspunkter i link. Håber vi ses. Husk eget krus til gløgg!

03-11-2021

Siden sidst har der været Fjordlandet Open, hvor der kom nogle rigtig flotte fisk op til 73 cm og en spektakulær kystlaks på 79 cm fanget af Kim Christoffersen. Den kunne dog ikke vinde konkurrencen, da det jo er en havørredkonkurrence. Men bestemt spændende med så flot en fisk, og vi dommere kom på lidt arbejde, da vi alle mente, at det var en laks. Så vi måtte hente lidt eksperthjælp udefra for at være helt sikre.

I sidste weekend har jeg været på Fyn for at se Omars nye lodge ved Å strand tæt på Helnæs. Den nye lodge har fået en fantastisk placering meget tæt på vandet og med Å å i forhaven. Stemningen og hyggen er fuldt med fra sidste sted. Omar og Valantina samt personale gør deres bedste for, at du kan få et dejligt ophold. Så kan kun anbefale at du booke en tur dertil. Fiskeriet var ikke så prangende, men jeg fangede da 6 undermålere og de andre nogle stykker. Vi var nok landet mellem de store træk mod åerne og overspringernes indtræden i det sydfynske, da vandtemperaturen jo ikke er særlig lav endnu. Omar og Jan (guide) fortalte, at fiskeriet havde været rigtig godt i september, og at de større fisk nok er i åerne nu. På vejen hjem nåede vi lige et stop på Vestsjælland for at fange nogle af de undslupne regnbuer fra Musholm laks. Vi så nogle stykker og Lars fik en enkelt og jeg smed en, som knækkede forfanget i tilslaget. Noget som sker meget sjældent for mig, men spidsen må have haft en knæk.

Den kommende lørdag er der Havørred Jam i Karrebæksminde. Igen er der et godt program, hvis du er havørred afhængig. Der er foredrag, lækkert grej, kastedemo og mulighed for en hyggelig sludder. Jeg er der selvfølgelig, og håber vi ses. Du kan læse mere her

01-10-2021

Et godt stykke tid siden jeg efterhånden har opdateret bloggen, men jeg har haft travlt med arbejde og andre gøremål. Havde dog også et noget anderledes fiskeforår end normalt rent fangstmæssigt. Isefjorden leverede ikke som den plejer i det meget kolde forår, så jeg endte med endnu en tur til Vestsjælland dog lidt sydligere end sidst, hvor der var rigtig godt med fisk. Viser lidt hvor omskiftelig naturen kan være, da det ikke er mere end så sent som sidste år, at der var meldinger om få fisk på netop dele af Vestsjælland. Både Isefjorden og Roskilde fjord har dog allerede leveret nogle gode fisk i denne meget våde og ”kolde” august, så jeg ser frem mod et mere normalt efterår i fjordene.

Jeg har igen været i Grønland for at fiske efter fjeldørreder i juli, og igen havde vi en fantastisk tur. Covid-19 gjorde det dog lidt besværligt, men afsted kom vi med ændringer i rejseplanerne grundet krav om retest for de yngste på holdet. Fiskeriet var som altid rigtig godt, men vi oplevede lidt færre store fisk, da vi var der meget tidligt på sæsonen. Vi oplevede dog storm en af nætterne, og det er vildt, så hurtigt vejret kan skifte på fjeldet. Meget kraftige vindstød med små tornadoer og faktisk blev et af teltene ødelagt, men ikke mere end at det kunne repareres. Denne gang havde vi opgraderet med et ophold på Hotel Sisimiut, og denne opgradering var værd en øre værd med sauna, hot tub, øl og god mad lige inden for rækkevidde.

Har også været til Session på Møn, og det var igen som før Corona. Det vil sige fiskeri, røverhistorier ved bålet, bar og bålmad. Fiskeriet var lidt trægt, da vejret var imod os, da der var kraftig vind fra nord og nordøst, så det var svært at finde fiskbart vand. Jeg  havde dog nogle hyggelige dage sammen med gode fiskekammerater og gode snakke med folk fra fluemiljøet ved bålet om aftenen. Det lykkedes også at få en #aftermønsession21 fisk om søndagen, som det kan ses på billedet.

I næste weekend 8. til 10. oktober er der Fjordlandet Open efterår. Denne gang med base i min hjemkommune Frederikssund. Denne gang er Fjordlandet Open tilbage med fysisk fremmøde, mad og foredrag af Henning Pedersen, Det hele foregår fredag på Færgelundes Motel og Kursuscenter. Så jeg håber vi ses om fredagen, Jeg skal igen være dommer om søndagen og som noget nyt livestreames resultatet kl.18.00. Læs mere her https://www.sportsfiskeren.dk/lystfiskeri/nyheder/2021/09/fjordlandet-open-med-aabningsarrangement

Jeg har selv været i fjorden forleden og fik 3 undermålere på et par timers aftenfiskeri og har hørt om flere større fisk fra begge fjorde. Så det tegner godt for næste weekends Fjordlandet Open, og håber der kommer nogle flotte fisk ind til bedømmelse i min dommertjans.

19-03-2021

Som lovet en update fra sidste uges 4 dages fisketur. Vi kørte som sagt til Vestsjælland igen om fredagen, og her lykkedes det Thomas Justiniano at lande en fin fisk på 53 cm i baglomme på Niels og jeg helt inde på det lave vand. Thomas havde yderligere et hug samt en følger på sidste plads, vi besøgte. Lørdag fiskede vi på Odden sammen men Michael Juul Christoffersen og Thomas' far Jakob. Fiskeriet var igen svært men efter et pladskifte og en snak med Jonas Kærlin på kysten, lykkedes det Thomas at lande en UM'er, og jeg selv landede en målsfisk i de inderste badekar.

Vi havde nogle hyggelige dage med god mad, men fiskeriet var svært, og vi skulle fiske mange pladser, og jeg gik 35 km for at få lidt fisk på de 4 dage. Vi oplevede også et helt vildt vandskifte på 80 cm under den ene dag til 80 cm over næste dag, hvilket medførte at vandtemperaturen blev udjævnet, så der nu var 2-4 grader stort set over det hele og ingen rigtige varmelommer at finde. Det var dog dejligt, med et gensyn med Vestsjælland, men forårs bonanza fiskeriet ramte vi ikke grundet de lave vandtemperaturer. Jeg måtte dog lige en tur i fjorden om mandagen, hvor jeg fangede 3 stk og mistede et par stykker i den nederste del af fjorden.

I den kommende weekend er der Fjordlandet Open Fiskelinks og det bliver spændende at følge de mange deltageres fangster i løbet af weekenden.

Knæk og bræk til alle deltagere Keld